lördag 20 juni 2009

Midsommarafton!

Idag är det då Midsommarafton och jag har jobbat..
Det har variot riktigt bra, känns inte som om det ät midsommar.

Efter jobbet när jag var på väg hem så stannade jag till vid min port
och kollade mot skolan som jag bor vid och såg att det rök ur en
byggnad där.
Stog säkert 5 minuter och så kännde jag hur det började lukta brandrök,
så jag sprang in till farfar och bad honom följa med mig att titta innan
vi ringde 112.
När vi kom bort brann det i en barrack,
Någon hade tänt på i väggen.
Byggnaden var rökfylld så brandmännen va tvungen att slö sönder en
fönsterruta för att komma in, dom fick inte upp någon av dörrarna.
I barracken var det musiksal , men jag tror att de flesta instrument
klarade sig..
Men på barracken var dom tvungna att såga sönder taket..
Tror inte det är så mkt med den längre..
Vaktmästaren på skolan fick komma så dom hade någonstans att
göra av instrumenten.. brandmännen la dom ju bara utanför..

Jag fattar inte hur faan man kan göra något sånt, bara tända på en skola..
Jag hoppas verkligen att den/dom som gjorde det här ska få ett
jobbigt straff..

Hade bra.. Bye

1 kommentar:

[] Sabine [] sa...

Vad duktig du är gumman! mkt ra gjort! Kram sis